Muszáj megosztanom: marha jó bringát vettem 2 hete, egy csoda Merida 2016 Scultura 100-at, fekete színben – online rendeltem a Bikeland kerékpárbolt weboldaláról.

Szóval miért is mennek mindenhova kétkeréken a hollandok?

Nézzünk néhány érdekes tényt:

  • Hollandiában több kerékpár van, mint lakos.
  • Amszterdamban és Hágában (Den Haag) az utak 70%-át bringával teszik meg

Következzék a BBC tudósítójának, Anna Holligan vizsgálata, amelyben megfejtük a nagy holland bringa-őrületet.

1970 – A nagy Bringás forradalom

 

A második világháború előtt – ahogy a legtöbb északi országban, így Hollandiában is – kerékpárral tették meg a legtöbb utat. Ez a helyzet megváltozott az 50-es években, hiszen jelentősen megnőtt az autóeladások száma, megnőtt a forgalom és a bringásokat a járdaszegélyre szorították.

Az autók elterjedésének következtében brutálisan megnőtt a halálos közúti balesetek száma. Számszerűleg 1971-ben több, mint 3000 ember halt meg az utakon ennek következtében, és ezek közül 450 gyermek is volt.

Ezt az emberek rendkívül felháborítónak és borzasztónak találták, így kialakult egy társadalmi mozgalom, amely fő céljául azt tűzte ki, hogy extra biztonságos kerékpáros körülmények legyen érvényben a kisgyerekek számára. A „Stop de Kindermood” (Legyen vége a gyermekgyilkosságoknak”) nevét Vic Langenhoff újságíró cikkének címéből kölcsönözte, akinek a gyermeke szintén egy közúti balesetben halt meg.